søndag den 27. oktober 2013

Når bryst ikke længere er tilstrækkeligt

Amning er så praktisk...man har altid maden lige ved hånden. Men der kommer en tid, hvor man må indse at der pludselig er behov for andet og mere...GRØD!
For nogle mødre er det vemodigt at skulle til at undvære de mange timers nærhed med deres lille guldklump...for mig synes jeg nærmere det er en lettelse. Endelig kan jeg begynde at se frem til nogle timer alene, eller sammen med min dejlige mand, engang imellem.
Nu har Marius fået grød i en uges tid, og jeg kan med glæde erfare, at vi har valgt det helt rigtige tidspunkt :) Han guffer det i sig! Indtil videre er majsgrød og boghvedegrød afprøvet.

Opskrift på den første grød:

En godt toppet teske majs/boghvedemel
1/2 dl vand
1,5 måleske modermælkserstatnings-pulver
  • Rør melet ud i en lille smule vand.
  • Tilføj resten af vandet.
  • Kog i mikroovnen:
    • 10 sek - pisk med gaffel
      10 sek - pisk igen
      5 sek - pisk
      5 sek - pisk
  • Fortsæt til grøden er tyknet, men stadig lind. 
  • Tilføj modermælkserstatning, pisk godt sammen og server når den er kølet lidt ned.
  • Server med en kop frisk koldt vand...og husk hagesmækken ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar